tirsdag 23. oktober 2012

B for blå?

Kanskje det ja....

ANBEFALER 5010 - B10G
En støvgrå blågrønn farge. Matthet 01. 


Får ikke vist fargen nå i kveld - vanskelig å ta gode bilder uten godt lys, 
men det kommer bilder i morgen. 

Utrolig herlig å bli kvitt den glorete sorte tapeten. 
Familien ikke helt enig med meg - men her lider de alle av ikkeforandrenoe-sykdommen:)

Det er ikke alltid lett å være interiørdesigner. Jeg får jo tatt meg ut kreativt i jobben, men blir også lett litt kritisk til hjemmet. Har absolutt ikke økonomi til å ha de slik jeg gjerne skulle hatt det, men en malingskvett i ny og ne hjelper på humøret!

Ferdig med å male!! Herlig. Kjenner at det gir energi. Utrolig herlig og akkurat passe kreativt. Det er noe med å bestemme farge,
 gjøre kjedelig grunnarbeid (her taes mange snarveier:) 
og så strøk nr 1 - forvandlingen. 
Hvordan blir fargen når den tørker? 
Lurer på hvordan den ser ut i kveldlys eller sol?
Strøk nr 2 er jeg ikke alt for glad i. Innrømmer gjerne at om jeg slipper unna med ett fint strøk så synes jeg det holder i massevis. 

Det ble Pure Color fra Jotun. Matt og herlig. 
Elsker malingen - hater reklamen. Hjelpemeg, vi har da et norsk språk og flinke folk i Norge! Hva er det som skal være så kult med engelsk skuespiller og "Gorgeous - gorgeous - gorgeous". Hva er ukult med HERLIG HERLIG HERLIG?
Tenk - jeg har til og med brukt maskeringstape i dag. Kan ikke huske sist. Bruker jo endel i jobben når jeg tegner, men sist jeg brukte maskeringstape til å male? Aaaner ikke. 

Det går fort unna i svingene når jeg er i gang. Flytter litt unna på ting slik at jeg kommer noenlunde til, så er det bare å gå igang. Pleier som oftest å hoppe over vasking, grunning, pussing, maskering osv. Har ikke tålmodighet rett og slett. Nå snakker vi vegger, altså. 
Når det gjelder gulv så stiller saken seg annerledes! 

Nå er det om litt SOLSIDAN. Herligste serie og etterlengtet. Elsker! Anbefales!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar